Efteling attractie

Efteling attractie

1 feb. 2022

1 feb. 2022

Beschrijving -

Deze attractie is ontworpen voor de Efteling met als opdracht om alle zintuigen te prikkelen. Ik kreeg het sprookje Doornroosje, hiervoor heb ik een rit door het sprookje ontworpen. Met je karretje ga je alle hoofdstukken langs. Elk karretje heeft een scherm waarmee je op bepaalde momenten ook met de omgeving interactie hebt. Na het maken van 3 verschillende concepten heb ik voor concept 1 gekozen omdat ik daar het meest in kon uitbreiden.

Details -

Categorie

Interactie

Doeleinde

School project

Datum

1 februari 2022

— Stap 1

SCHETSEN

— Stap 2

CONCEPTEN

Concept 1

Je kan door een dorpje lopen waar iedereen aan het slapen is

Smaak - er is een kraampje van de heks waar je eten kan halen.

Tast - als je een slapende bewoner aanraakt wordt die heel even wakker.

Geluid - er speelt middeleeuwse/klassieke muziek​​​​​​​


Concept 2

Een replica van het huisje waar de feeën en doornroosje wonen.

Smaak - in de keuken van het huisje kun je eten kopen.

Tast - met een toverstaf kun je een meerdere dingen in het huis laten bewegen.

Geur - het ruikt naar versgebakken taart en rozen.


Concept 3 - Gekozen concept

Hier zit je in een karretje die door delen van het verhaal rijdt.

Tast - je kan het karretje gebruiken om de heks te verslaan op het einde en soms trilt het karretje.

Geur - je ruikt verschillende geuren van de omgeving.

Zien - er gebeuren allerlei dingen met licht en bewegingen.


— Stap 3

ONTWERPEN


FINAL


— Stap 1

SCHETSEN

— Stap 2

CONCEPTEN

Concept 1

Je kan door een dorpje lopen waar iedereen aan het slapen is

Smaak - er is een kraampje van de heks waar je eten kan halen.

Tast - als je een slapende bewoner aanraakt wordt die heel even wakker.

Geluid - er speelt middeleeuwse/klassieke muziek​​​​​​​


Concept 2

Een replica van het huisje waar de feeën en doornroosje wonen.

Smaak - in de keuken van het huisje kun je eten kopen.

Tast - met een toverstaf kun je een meerdere dingen in het huis laten bewegen.

Geur - het ruikt naar versgebakken taart en rozen.


Concept 3 - Gekozen concept

Hier zit je in een karretje die door delen van het verhaal rijdt.

Tast - je kan het karretje gebruiken om de heks te verslaan op het einde en soms trilt het karretje.

Geur - je ruikt verschillende geuren van de omgeving.

Zien - er gebeuren allerlei dingen met licht en bewegingen.


— Stap 3

ONTWERPEN


FINAL